HEART SPRIT AND SOUL

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

New Year, New Life <

Av Sandra - 31 december 2011 16:06

För många innebär nyår tid med familjen, fyrverkerier och glädje.

För många är nyår utan tvekan en av de bästa högtiderna.

Man kan äta god mat,

stå bredvid den man älskar och kolla på den färgsprakande himlen.


Men för vissa är det annurlunda.

Allas familjer är inte perfekta,

och ett glas champange eller två gör ofta inte saken bättre.

Alla människor blir definitivt inte fulla, men alkohol medförljer känslor.

Och med känslor kommer sorg, ilska och allt däremellan.

Barn kan komma till skada och hjärtan kan krossas.


Någonstans i landet sitter en liten flicka med tårar i ögonen och tittar ut på fyrverkerierna.

I rummet bredvid henne befinner sig hennes mamma.

Flickan vågar inte gå in i rummet.

Hennes mamma luktar illa.

Flickan tänker på alla flaskor.

Alla de hemska, onda flaskorna som hon vet skadar sin mamma.

Flickan vill försvinna.

Hon vill känna sig lika trygg som hennes kompisar gör.

Kunna krama sina föräldrar gott nytt år och hålla sin mamma i handen.

Fast flickan vet att det aldrig kommer hända.

Flaskorna har redan förstört hennes familj.

Det har redan gått för långt.

Flickan har redan ont.

Mamman är redan skadad.





 


Happy new year <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 20 januari 2012 21:00


Du är allt. Utan dig är jag inget. När livet är jobbigt och mitt hjärta brustet, finns du där för mig.   Jag kommer alltid att finnas här för dig. Är det något så finns jag alltid här.   Fanns inte du, så vore mitt liv skit!   V...

Av Sandra - 6 januari 2012 16:20


Ska man se ut på ett visst sätt? Kan man inte bli acceperad som man är? Måste folk kommentera hur man är? Är man tvungen att lyssna på vad alla andra säger?                                 NEJ!   Det spelar ingen roll om vad andra tycker ...

Av Sandra - 6 januari 2012 16:18


Det är först när någon lämnar en, som man kan inse hur mycket man saknar den personen.     ...

Av Sandra - 4 januari 2012 12:39


Det är lätt att ignorera. Att strunta i det jobbiga. Att låtsas som ingenting.   Men det går inte att låta bli att tänka på det som sårar en mest. Så är det bara. Det är enkelt att låtsas inför andra, men man kan inte ljuga för sig själ...

Av Sandra - 3 januari 2012 21:25


Ibland när livet känns jobbigt, kan man vilja att bara springa ifrån allt. Att packa ihop sina saker och lämna det jobbiga kvar. Springa ifrån alla svårigheter och all ilska. Allt det verkar så lätt. Att bara ignorera det som hänt.   Men ...

Presentation


Den här bloggen handlar om allt som finns i en 12- årig tjejs hjärta. Det är både lite om vad jag gör, men en stor del handlar om känslor och sånt som berör.

Tänk på att allt du läser inte baseras på mig!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

LOVE

 

För vissa är du bara en katt.

Men för mig är du min familj<3


Ovido - Quiz & Flashcards